Τρ09292020

ΑνανέωσηΤε, 30 Σεπ 2020 10am

Η παράσταση «Ως πότε» από τον Σπινθήρα στα Παλαιά Σφαγεία

Μια εξαιρετική πρωτότυπη σατυρική θεατρική παράσταση είχε την τύχη να παρακολουθήσει το πλήθος των θεατών που προσήλθε το βράδυ της Παρασκευής 26 Σεπτεμβρίου στον υπαίθριο χώρο των Παλαιών Σφαγείων, στο πλαίσιο  του Καλοκαιρινού Φεστιβάλ Καρναβαλιού  Sparc που υλοποιείται από τις 21 έως τις 27 Σεπτεμβρίου 2020 και το οποίο χρηματοδοτείται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία – Interreg Greece – Italy 2014 – 2020».

Πρόκειται για την παράσταση «Ως πότε» από τον Σπινθήρα, που βασίστηκε στην ποίηση μια πρωτότυπη σατιρική θεατρική παράσταση βασισμένη σε ποιήματα του μεγαλύτερου σατυρικού ποιητή της νεότερης Ελλάδας, του Γιώργου Σουρή (Ερμούπολη, 2 Φεβρουαρίου 1853 - Νέο Φάληρο, 26 Αυγούστου 1919) αναδεικνύοντας τη διαχρονικότητά τους και την επικαιρότητά τους ως σήμερα, παρότι η περίοδος ακμής του Σουρή και δημιουργίας των ποιημάτων του ανιχνεύεται 140 χρόνια πριν. Ο Σουρής είχε πλούσια πνευματικά προσόντα και πλούτο γνώσεων με συνέπεια να καταστεί εξαίρετος δημοσιογράφος της έμμετρης σάτιρας των γεγονότων της εποχής. Αξίζει να σημειωθεί πως  υπάρχει μετάφραση του Σουρή για τις Νεφέλες του Αριστοφάνη. Μάλιστα, ο Σουρής χαρακτηρίστηκε και ως ο «νέος Αριστοφάνης». 

Η σατιρική και ανατρεπτική ποίηση του Γιώργου Σουρή, που αποτέλεσε τη ραχοκοκκαλιά και τον πυρήνα της παράστασης, αποδείχτηκε ιδανική επιλογή για τη σύνδεση της εκδήλωσης με το Καρναβάλι, του οποίου η σάτιρα αποτελεί αναπόσπαστο και κυρίαρχο χαρακτηριστικό. Ωστόσο ο σκηνοθέτης Μίλτος Νίκας που εκτός της σκηνοθεσίας, υπέγραψε τη σύνθεση των κειμένων και τη μουσική επιμέλεια, δημιούργησε μια παράσταση σχεδόν άχρονη αφού η ματιά του αφορούσε με δραματική επίταση το τώρα όσο και το τότε. Όλα αυτά τα χρόνια παρότι η Ελλάδα έχει αλλάξει τόσους πρωθυπουργούς, η ιστορία και το βιοτικό επίπεδο έχουν εξελιχτεί, δεν έχουν αλλάξει πολλά και βρίσκουμε πολλές καταστάσεις και συμπεριφορές σε πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο ίδιες και απαράλλαχτες. Η παράσταση εξελίχτηκε σε ένα καυστικό πολιτικό σχόλιο πάνω στην ιστορία του τόπου μας και μέσα από την  ποίηση του Σουρή το γέλιο γίνεται η φωνή διαμαρτυρίας ενός ολόκληρου λαού που ακόμα παλεύει να επιβιώσει. Η ιστορία της νεότερης Ελλάδας παρελαύνει μέσα από ιστορικούς σταθμούς ωστόσο οι αναφορές στο σήμερα πλείστες και οι νύξεις και οι συνειρμοί φυσικοί και επακόλουθοι. Οι επεκτατικοί πόλεμοι, η Μεγάλη Ιδέα, το Παλάτι, τα κομματικά παιχνίδια, η αναξιοκρατία  κι η διαφθορά του νέου ελληνικού κράτους, η πρώτη χρεοκοπία της χώρας, η περίοδος Τρικούπη γίνονται οι αφορμές να δοθεί το χρονικό πλαίσιο των γεγονότων και ταυτόχρονα η πηγή και το ερέθισμα για τους τρεις Έλληνες που κάθονται στο καφενείο σε τρία διαφορετικά τραπέζια και συζητούν στα τέλη του 19ου αιώνα διαβάζοντας τη σατυρική εφημερίδα του Σουρή «Ο Ρωμηός» να σχολιάσουν, να νιώσουν αδύναμοι και εγκλωβισμένοι στα αδιέξοδα της εποχής τους, να οργιστούν, να γελάσουν αλλά να μείνουν νωχελικά αμέτοχοι και να επαληθεύσουν περίτρανα τον στίχο του ποιητή «ως πότε τέλος πάντων θα λέγωμεν  ως πότε», συμπυκνώνοντας δραματικά το χρόνο και φτάνοντας ως τις μέρες μας.

Βλέποντας ο θεατής την παράσταση δεν ξέρει αν πρέπει να γελάσει ή να κλάψει, να εντοπίσει τις ομοιότητες ή να μελαγχολήσει. Κλαυσίγελως, πικρό γέλιο παρά διασκέδαση είναι μάλλον τα απόνερα της ποίησης του Σουρή και της παράστασης. Η στασιμότητα γίνεται το γεγονός, όπως ακριβώς αυτό που βλέπουμε: τους τρεις Έλληνες να κάθονται στις καρέκλες τους. Το «ως πότε…» όμως καραδοκεί και είναι η μόνη ελπίδα, ο μόνος τρόπος να σηκωθούμε από τις καρέκλες μας και να προχωρήσουμε, να πάψουμε να τα ανεχόμαστε όλα και να βρούμε τη δύναμη να απαιτήσουμε να σπάσει ο θλιβερός και καταστροφικός κύκλος της αναξιοκρατίας, της διαφθοράς, της στασιμότητας διεκδικώντας επιτέλους τα αυτονόητα και απολύτως στοιχειώδη: μια δίκαιη και καλύτερη ζωή.

Εξαιρετικοί αποδείχτηκαν οι ηθοποιοί που ερμήνευσαν τους τρεις Έλληνες. Ο έμπειρος και ιδανικός για τον ρόλο του Διονύσης Βούλτσος και οι πολύ καλοί Γιώργος Κατσάμπας και Τάσος Χρυσόπουλος απέδωσαν υποδειγματικά τους χαρακτήρες αντικατοπτρίζοντας όλους εμάς που ήμασταν εκτός σκηνής. Τα σκηνικά και τα κοστούμια ήταν της Μαρίας Βασιλάκη, οι φωτισμοί του Νίκου Σωτηρόπουλου και η επεξεργασία των ήχων του Νίκου Γιατράκου.                                                                                                                                                                                                                           Παραγωγή: «Σπινθήρας».

Την παράσταση, μεταξύ των άλλων παρακολούθησαν η πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων Κατερίνα Γεροπαναγιώτη, η αντιδήμαρχος Δημοτικών Ενοτήτων Μεσσάτιδας, Παραλίας και Βραχνεΐκων Αναστασία Τογιοπούλου, ενώ η πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Πατρέων – Καρναβάλι Πάτρας Ήρα Κουρή στον χαιρετισμό της τόνισε την πρωτοβουλία του Δήμου να στηρίξει τους Πατρινούς δημιουργούς και καλλιτέχνες σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία της πανδημίας μέσα από τις δράσεις του Καλοκαιρινού Φεστιβάλ Καρναβαλιού.

Το Καλοκαιρινό Φεστιβάλ Καρναβαλιού και το Φεστιβάλ Θεάτρου υλοποιούνται από το Δήμο Πατρέων στο πλαίσιο του έργου SPARC και η διοργάνωση των δράσεων υποστηρίζεται από την Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Πατρέων – Καρναβάλι Πάτρας (Συνδεδεμένος Εταίρος του Έργου).

 

Με επιτυχία το αφιέρωμα του Χορευτικού Τμήματος του Δήμου Πατρέων στα παραδοσιακά καρναβάλια της Ελλάδος

Στο πλαίσιο του «Φεστιβάλ Θεάτρου» που υλοποιείται από 21 έως 27 Σεπτεμβρίου και αποτελεί μια από τις δράσεις του έργου SPARC το οποίο χρηματοδοτείται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία – Interreg Greece – Italy 2014 – 2020», παρουσιάστηκε την Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου με ξεχωριστή επιτυχία η δράση του Χορευτικού Τμήματος του Δήμου Πατρέων στην Αχάια Κλάους που αναστάτωσε ευχάριστα μεταμορφώνοντας την περιοχή σε πεδίο κεφιού αλλά και παρουσιάζοντας μια αυθεντικά παραδοσιακή στιγμή με την αναπαράσταση αποκριάτικων δρωμένων. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία του Δημάρχου Κώστα Πελετίδη και της προέδρου της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Πατρέων-Καρναβάλι Πάτρας Ήρας Κουρή.

Ήταν μια διαφορετική παράσταση από πενήντα και πλέον χορευτές – τριες με εντυπωσιακές φορεσιές από το Χορευτικό Τμήμα του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Πάτρας, που ανέδειξε τη διαφορετικότητα κορυφαίων αποκριάτικων εθίμων που διαδραματίζονται σε διάφορα μέρη της Ελλάδας την περίοδο της αποκριάς με χαρακτηριστικές μορφές του πατρινού καρναβαλιού.  Ήταν ένα όμορφο θέαμα με μουσική και χορό, που παρουσίασε το έθιμο της Νάουσας «γενίτσαροι & μπούλες» όπως αυτό διαμορφώθηκε την περίοδο της τουρκοκρατίας και σώζεται μέχρι της μέρες μας. Χαρακτηριστικό του «εθίμου» είναι οι φορεσιές με τους θώρακες γεμάτους νομίσματα, τα πρόσωπα (κέρινες μάσκες) με ταράμπουλο οι μπάλες (σπαθιά) και η φορεσιά της νύφης (μπούλα). Τηρήθηκε πλήρως το έθιμο αφού το μπουλούκι πήρε άδεια από τον Δήμαρχο  για να περιδιαβούν τους δρόμους στην Αχάια Κλάους υπό τους ήχους του ζουρνά και του νταουλιού εκτελώντας συγκεκριμένους χορούς με τις μπάλες (πατινάδες μονή & διπλή) καθώς και χορούς δεξιοτεχνίας όπως νιζάμικος, μελικές, παπαδιά, μουσταμπέικος κ.λ.π.

Το δεύτερο έθιμο που παρουσιάστηκε ήταν το «μασκαράδες και μπούλες» έτσι όπως αυτό διαμορφώθηκε στην πόλη μας  την εποχή της Μπελ Επόκ (περίπου 1860 – 1910). Ακολούθησαν οι «κομψευόμενοι» που την αποτελούσαν η υψηλή κοινωνία της πόλης που διασκέδαζαν σε συγκεκριμένους χορούς με καντρίλιες και φουρλάνα μια και το βαλς θεωρείτο πρόστυχος χορός για τα ήθη της εποχής. Αργότερα βέβαια  η μαζούρκα η πόλκα και το βαλς ήταν στις προτιμήσεις των «κομψευόμενων»

Το κύκλο έκλεισαν οι «ντομινοφόροι» χαρακτηριστικό των «μπουρμπουλιών» που βέβαια φτάνει μέχρι της μέρες μας μας.  

Πριν και μετά τα δρώμενα τα χάλκινα ηχοχρώματα από την Κοζάνη πλημμύρισαν τους βαλκανικές μελωδίες  όλο τον προαύλιο χώρο της Αχάια Κλάους. Η εξαιρετική μπάντα έδωσε τον καλύτερο εαυτό της αφήνοντας πολύ καλές εντυπώσεις και έντονο ίχνος παραδοσιακής Αποκριάς.

Οι χορογραφίες και η γενική επιμέλεια ήταν του Χρήστου Γιαννόπουλου. Χόρεψαν μέλη του Χορευτικού Τμήματος.

Το Καλοκαιρινό Φεστιβάλ Καρναβαλιού και το Φεστιβάλ Θεάτρου υλοποιούνται από το Δήμο Πατρέων στο πλαίσιο του έργου SPARC και η διοργάνωση των δράσεων υποστηρίζεται από την Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Πατρέων – Καρναβάλι Πάτρας (Συνδεδεμένος Εταίρος του Έργου).

 

Πάτρα: Aκυρώνεται η συναυλία των Ασλανίδου και Χατζηγιάννη

H Lifeworks Productions μετά τις πρόσφατες εξελίξεις στο θέμα του κορωνοϊού και τις αντίστοιχες ανακοινώσεις των δήμων και της περιφέρειας, όπως και με την σύμφωνη γνώμη των καλλιτεχνών, αποφάσισε την ματαίωση των συναυλιών που ήταν προγραμματισμένες στην Πάτρα 26 Αυγούστου και στα Ιωάννινα 1 Σεπτεμβρίου.

Έχοντας σαν προτεραιότητα την δημόσια υγεία ανανεώνουμε το ραντεβού μας όταν οι συνθήκες γίνουν ευνοϊκές και το επιτρέψουν.

Οι κάτοχοι των εισιτηρίων μπορούν να τα εξαργυρώνουν από σήμερα στα σημεία όπου τα προμηθεύτηκαν μέχρι την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου.

Οι ηλεκτρονικές αγορές θα εξαργυρωθούν αυτόματα μέσω του συστήματος της VIVA.

Αναβάλλεται η συναυλία του Κωστή Μαραβέγια στην Πάτρα

Αναβάλλεται η συναυλία του Κωστή Μαραβέγια στην Πάτρα. Σύμφωνα με ανακοίνωση των διοργανωτών: "Οι νεότερες εξελίξεις και εξαγγελίες της κυβέρνησης για τις ανοιχτές εκδηλώσεις και συναθροίσεις κοινού μας φέρνουν εκ νέου στη δυσάρεστη θέση να αναβάλουμε μέχρι νεωτέρας τη συναυλία του Κωστή Μαραβέγια όπως επίσης και τη γενικότερη λειτουργία μας. Σας ζητάμε εκ νέου συγγνώμη και ελπίζουμε όλη αυτή η πρωτόγνωρη εμπειρία που ζούμε να τελειώσει σύντομα.

Τα φυσικά εισιτήρια επιστρέφονται στα σημεία από όπου και αγοράστηκαν.
Τα εισιτήρια που αγοράστηκαν μέσω viva θα επιστραφούν αυτόματα στις κάρτες των πελατών".

The Greek Concept at Disco Room

Η καλύτερη Ελληνική μουσική από τις δεκαετίες 60 εως και σήμερα , κάθε Πέμπτη στο Disco Room το καλύτερο club της πόλης από τον Dj Iwannhs Eustratiou
Πληροφορίες - κρατήσεις: 6944421616