Τε01292020

ΑνανέωσηΠε, 30 Ιαν 2020 11am

Πως οι «μυστικοί» της ΕΛ.ΑΣ ζούσαν επί 15 μήνες με βαρόνους της κοκαΐνης

Σκηνικό από ταινία του Χόλιγουντ θυμίζει ο τρόπος με τον οποίο η αστυνομία κατάφερε να διεισδύσει στο κύκλωμα που ξεσκεπάστηκε στον Αστακό με 1,2 τόνους κοκαΐνης. Δύο μυστικοί αστυνομικοί που παρίσταναν επί 15 μήνες τα μέλη διεθνούς κυκλώματος ναρκωτικών. Δύο σκληροί άνδρες αλβανικής καταγωγής με τα παρατσούκλια «Ντόκτορ» και «Aguaverde»... και 1,2 τόνοι κοκαΐνης, συνολικής αξίας 50 εκατομμυρίων ευρώ. Θα μπορούσε να αποτελέσει υλικό για κινηματογραφική ταινία, είναι όμως τα στοιχεία μίας αστυνομικής υπόθεσης που εξιχνιάστηκε προχθές Σάββατο στην Αιτωλοακαρνανία.

Οι δύο αστυνομικοί του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Ασφαλείας Αττικής είχαν παρεισφρήσει στην εγκληματική οργάνωση χωρίς καταλάβει κανείς την ιδιότητά τους, έζησαν επί σχεδόν ενάμιση χρόνο σε ιστιοπλοϊκό σκάφος για να μεταφέρουν κοκαΐνη από την Καραϊβική στην Ευρώπη και τελικά συνέβαλαν όσο κανείς στην εξάρθρωση μιας εγκληματικής οργάνωσης επικίνδυνων κακοποιών με πολυεθνική δράση.

Όπως αναφέρει σε σχετικό της ρεπορτάζ η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» εκτός από τον Αλβανό αρχηγό της μαφιόζικης συμμορίας αποκαλύφθηκε και ο ρόλος ενός μαροκινού συνδέσμου που βρισκόταν στην Ισπανία, ενός Σέρβου και αρκετών ποινικών που ζούσαν στην Ελλάδα και αποτελούσαν τον επιχειρησιακό βραχίονα του κυκλώματος.

Ήταν τον Σεπτέμβριο του 2018 όταν οι δύο αστυνομικοί «Σταύρος Τραντής» και «Κυριάκος Στρατιάς» κατάφεραν να διεισδύσουν στον παράνομο κόσμο της διακίνησης ναρκωτικών. Την περίοδο εκείνη οι αρχηγοί της οργάνωσης αναζητούσαν κάποιον που θα μπορούσε να μεταφέρει τεράστιες ποσότητες κοκαΐνης από χώρα της Λατινικής Αμερικής προς την Ευρώπη και τη Βορειοδυτική Αφρική.

Τον ρόλο αυτό ανέλαβε ο «Σταύρος Τραντής» ως χειριστής του σκάφους «Μπαρακούντα 7» που απέπλευσε από τη μαρίνα του Αλίμου στις 9 Νοεμβρίου 2018. Μαζί με τον «Τραντή» ταξίδευε ένας Αλβανός, ο οποίος έφερε ειδική συσκευή κρυπτογραφημένης επικοινωνίας μέσω της οποίας λάμβαναν οδηγίες από την υπόλοιπη σπείρα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Σχεδόν έναν μήνα αργότερα, στις 4 Δεκεμβρίου 2018, το ιστιοπλοϊκό έφτασε στην Τενερίφη. Ήταν η αρχή μιας περιπετειώδους πορείας που θα περιλάμβανε συναντήσεις με τους αλβανούς αρχηγούς του κυκλώματος, έλεγχο του σκάφους για τυχόν συσκευές εντοπισμού, κρυφτό με την ισπανική αστυνομία και οδηγίες για διαρκείς αλλαγές στη διαδρομή του ιστιοπλοϊκού ώστε να διαπιστωθεί αν παρακολουθείτε από τις Αρχές.

"Κύμα" πλειστηριασμών - Στο "σφυρί" 27 ακίνητα μόνο στην Πάτρα για τον επόμενο μήνα

Μετά την παύση της αποχής των συμβολαιογράφων από τις δραστηριότητες τους, οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί επανέρχονται και μάλιστα φουριόζοι, τόσο για όλη την επικράτεια, όσο και για την περιοχή της Δυτικής Ελλάδος και της Πάτρας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτή την εβδομάδα σε πανελλήνια κλίμακα οι πλειστηριασμοί θα φτάσουν τους 336. Σε τοπικό επίπεδο αρκεί να αναφέρουμε ότι από τις 29 του μήνα  μέχρι στις αρχές Μαρτίου (4/3) οι πλειστηριασμοί που αφορούν την Πάτρα θα φτάσουν τους 27.

Δεκάδες συμπολίτες και όχι μόνο πρόκετιαι να χάσουν μέσα στους επόμενους μήνες κάποιο ακίνητο της περιουσίας τους, το οποίο δεν αποκλείεται για πολλούς από αυτούς να είναι και η πρώτη τους κατοικία.

Το καθεστώς προστασίας που είχε να κάνει με τον νόμο Κατσέλη έχει παύσει να ισχύσει εδώ και τουλάχιστον 1,5 χρόνο, οι δανειολήπτες είναι χωρίς καμία ομπρέλλα προστασίας, ενώ ο εξωδικαστικός μηχανισμός που σε λίγο τελειώνει και αυτός αποδείχτηκε τουλάχιστον αναποτελεσματικός. βολεύοντας κυρίως τις τράπεζες παρά τους οφειλέτες.

Και όλα αυτά τη στιγμή που η κυβέρνηση προσπαθεί να βρει έναν νόμο για να διαχωρήσει τους στρατηγικούς κακοπληρωτές από αυτούς που δεν έχουν βάζοντας τους τελευταίους σε έναν νέο πτωχικό κώδικα που ετοιμάζει, δίνοντας τους ένα επίδομα ή ενισχύοντας τους  για να κανούν μία νέα αρχή αφού πρώτα η τράπεζα τους έχει πάρει το σπίτι.

Παρηγοριά στον άρρωστο και μια αρχή χωρίς στέγη για τους δανειολήπτες που δεν κατόρθωσαν να μπουν όταν έπρεπε στο νόμο Κατσέλη και που αποδεδειγμένα, μη έχοντας μία μόνιμη δουλειά ή μη έχοντας άλλα εισοδήματα δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους

Μάλιστα  αν κοιτάξει κανείς τους μήνες που ακολουθούν στην αντίστοιχη ιστοσελίδα όπου αναρτώνται οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί με όλα τα σχετικά στοιχεία για κάθε περιοχή, θα διαπιστώσει με ευκολία ότι  οι διαδικασίες αυτές όχι μόνο δεν σταματούν, αλλά εντείνονται.

Με δύο σταθμούς διοδίων και 4,80 ευρώ για τα ΙΧ η νέα Πατρών - Πύργου. Οι όροι της συμφωνίας

Τη συμβολή της Ολυμπίας Οδού με 80 εκατ. ευρώ στην κατασκευή του άξονα Πάτρας - Πύργου, με παράλληλη επέκταση της σύμβασης παραχώρησης κατά 2-3 έτη και τη μείωση του εσωτερικού βαθμού απόδοσης ολόκληρου του παραχωρημένου έργου (IRR), περιλαμβάνει η συμφωνία του υπουργείου Υποδομών με την κοινοπραξία.

Παράλληλα, το υπουργείο εξασφάλισε ότι το έργο θα ενταχθεί ως γέφυρα στο τρέχον ΕΣΠΑ, προκειμένου να υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος για την ολοκλήρωσή του είτε ανατεθεί απευθείας στην Ολυμπία Οδό είτε, αν αυτό δεν επιτραπεί από την Ε.Ε., να επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός.

Ξεκινώντας από την εκτίμηση ότι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας - Πύργου δεν πρόκειται ποτέ να κατασκευαστεί μέσω 8 διαγωνισμών (και την απόφαση της κυβέρνησης να εγκαταλειφθεί η δρομολογημένη «σαλαμοποίηση» του έργου), ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες ότι ήρθε σε (κατ' αρχήν) συμφωνία με την Ολυμπία Οδό για την ανάθεση του έργου. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τα βασικά σημεία της συμφωνίας είναι τα εξής:

 

- Η συμμετοχή του Δημοσίου και της Ε.Ε. στο έργο μειώνεται ελαφρώς, στα 224 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), από 255 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) που ήταν ο αναθεωρημένος προϋπολογισμός του έργου.

 

- Οι μέτοχοι της Ολυμπίας Οδού θα συνεισφέρουν με 80 εκατ. ευρώ στην κατασκευή του τμήματος και δεσμεύονται να μη θέσουν επιπρόσθετες οικονομικές διεκδικήσεις.

 

- Το Δημόσιο θα δεχθεί επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού έως 3 ετών (έως το 2040-2041), δυνατότητα που παρέχεται από την αρχική σύμβαση.

 

- Το τμήμα Πάτρας - Πύργου θα ενταχθεί επί ίσοις όροις στην παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας (και όχι με χωριστό «πορτοφόλι», όπως έγινε στην περίπτωση του νότιου τμήματος του Ε65). Για τη δημιουργία εσόδων για τη λειτουργία του, θα κατασκευαστούν οι δύο σταθμοί διοδίων και οι δύο σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) που προβλέπονταν στην αρχική σύμβαση παραχώρησης (και οι οποίοι δεν θα κατασκευάζονταν αν το έργο προχωρούσε ως δημόσιο έργο).

 

- Με δεδομένο ότι η Ολυμπία Οδός θα έχει μεγαλύτερα έσοδα από την προσθήκη ενός τμήματος 75 χλμ. στην παραχώρηση, ο εσωτερικός βαθμός απόδοσης (IRR) της παραχώρησης θα μειωθεί από 11,79 σε 10,50.

 

Η ύπαρξη συμφωνίας ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών και την Ολυμπία Οδό είχε ζητηθεί από τις κοινοτικές αρχές, καθώς ήταν απαραίτητο η συζήτηση για την ανάθεση του έργου να γίνεται σε συγκεκριμένη βάση. Και φυσικά, είναι υπό την κρίση των αρμόδιων διευθύνσεων της Ε.Ε. (ουσιαστικά τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, καθώς το κύριο ζήτημα είναι η ακύρωση του αποτελέσματος διαγωνισμού και η απευθείας ανάθεση σε μια κοινοπραξία). Στο πλαίσιο αυτό και οι δύο πλευρές έχουν συμφωνήσει πως θα δεχθούν οποιεσδήποτε αλλαγές ζητήσουν οι κοινοτικές υπηρεσίες. Σε κάθε περίπτωση όμως, η συμφωνία είναι ενδεικτική, καθώς πρέπει πρώτα να εγκριθεί από την Ε.Ε. και στη συνέχεια θα κυρωθεί με την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.

 

Εν τω μεταξύ, το υπουργείο ζήτησε και πέτυχε το έργο να μπορεί να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ ως γέφυρα, είτε ανατεθεί απευθείας στην Ολυμπία Οδό είτε επαναδημοπρατηθεί εκ νέου, ενιαίο. Με δεδομένη τη δυσκολία της διαπραγμάτευσης που θα εξελιχθεί το επόμενο διάστημα, το υπουργείο έχει και επισήμως επιλέξει ως plan Β την επαναδημοπράτηση του έργου. Υπενθυμίζεται ότι η Ε.Ε. είχε ζητήσει το έργο, ως χωρισμένο σε 8 τμήματα, να ενταχθεί μόνο στο τρέχον ΕΣΠΑ, με την Ελλάδα να δεσμεύεται ότι θα καλύψει το υπόλοιπο κόστος αν αυτό δεν ολοκληρωθεί έγκαιρα.

 

Πότε θα υπάρχει μια απάντηση, αν το έργο μπορεί να προχωρήσει όπως το υπουργείο Υποδομών επιθυμεί; Η εκτίμηση του κ. Καραμανλή είναι πως μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα έχει δοθεί η πολυπόθητη έγκριση των κοινοτικών υπηρεσιών. Η οποία όμως (εφόσον δοθεί) δεν είναι ο μόνος σκόπελος που πρέπει το υπουργείο Υποδομών να ξεπεράσει. Οπως ανέφερε προ ημερών ο υπουργός, το Δημόσιο θα αποζημιώσει τις τρεις κοινοπραξίες που έχουν ήδη υπογράψει τις 5 από τις 8 συμβάσεις. Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να προβλέψει εάν εις εκ των τριών θα προσφύγει δικαστικά απέναντι στην απόφαση ακύρωσης του διαγωνισμού - και με δεδομένη την κοινοτική εμπλοκή, αυτή η προσφυγή μπορεί να φθάσει ακόμα και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Οπως είναι προφανές, σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα προκληθεί νέα, πολυετής καθυστέρηση στο έργο, η οποία μάλιστα μπορεί δυνητικά να οδηγήσει στην επαναδημοπράτησή του. Μέχρι στιγμής, η GD Inftrastrutture έχει ήδη ανακοινώσει την πρόθεσή της να προσφύγει δικαστικά και το υπουργείο Υποδομών «χτίζει» την περίοδο αυτή το «οπλοστάσιό» του, σε μια προσπάθεια να υπάρξει συνεννόηση έστω και την τελευταία στιγμή.

 

Η κατασκευή

 

Το τμήμα Πάτρας - Πύργου έχει μήκος περίπου 75 χιλιομέτρων και θα κατασκευαστεί με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση (συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης). Η αρχική σύμβαση περιλάμβανε την κατασκευή δύο σταθμών διοδίων, στις θέσεις Κάτω Αχαγιά και Χανάκια, και δύο σταθμούς εξυπηρέτησης (ΣΕΑ), στον Πύργο και στα Καραίικα.

 

Οσον αφορά το ύψος των διοδίων, με βάση τη σημερινή τιμή χρέωσης (0,064 ευρώ/χλμ.) οι δύο σταθμοί θα χρεώνουν στα Ι.Χ. συνολικά περί τα 4,80 ευρώ.

Πάτρα: 33χρονος έκλεψε ποδήλατο και τον έπιασαν

Συνελήφθη, προχθές το απόγευμα, στην Πάτρα, από αστυνομικούς της ομάδας ΔΙΑΣ του Τμήματος Άμεσης Δράσης Πατρών, ένας 33χρονος ημεδαπός, διότι αφαίρεσε ένα ποδήλατο. Από την αστυνομική έρευνα που ενήργησαν οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Πατρών, προέκυψε ότι ο δράστης λίγη ώρα νωρίτερα είχε μεταβεί σε οικία ημεδαπής και με το πρόσχημα της επαιτείας, της αφαίρεσε το κινητό της τηλέφωνο.

Πάτρα: Σε έξαρση η γρίπη - "Ντόμινο" κρουσμάτων σε παιδικούς σταθμούς και σχολεία

Στον κλοιό της έξαρσης της γρίπης βρίσκεται η Πάτρα, με τα νοσοκομεία της περιοχής να βρίσκονται σε επαγρύπνηση και σε επιφυλακή, καθώς η κατάσταση αυτή, με βάση τις εκτιμήσεις που υπάρχουν, αναμένεται να επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο, μέχρι το τέλος του μήνα. 

Ήδη η είδηση του 2χρονου κοριτσιού που νοσηλεύεται στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Παίδων του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Πάτρας έκανε το γύρο του διαδικτύου. Το κοριτσάκι έχει τον ιό του H2N2, έναν ιό που συγγενεύει με αυτόν τον Η1Ν1 και οι γιατροί δίνουν μάχη για να το κρατήσουν στη ζωή, με την κατάστασή του να παραμένει κρίσιμη, αλλά σταθερή. 

Όμως δεν είναι το μοναδικό κρούσμα της έξαρσης του ιού. Στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο τις τελευταίες δυο εβδομάδες νοσηλεύτηκαν επτά παιδιά, ενώ προσήλθαν για εξετάσεις, με τους γονείς να ανησυχούν για την κατάστασή τους, άλλες δεκατέσσερις περιπτώσεις, με τα παιδιά όμως στη συνέχεια να πηγαίνουν στα σπίτια τους. 

Οι παιδικοί σταθμοί της Πάτρας και τα νηπιαγωγεία είναι σχεδόν άδεια αυτές τις μέρες από παιδιά, με τα περισσότερα να έχουν αρρωστήσει και άλλα να τα κρατούν οι γονείς τους σπίτι για να μην κολλήσουν. Η ίδια πάνω - κάτω κατάσταση παρατηρείται και στα δημοτικά, ενώ στα ιδιωτικά ιατρεία η κίνηση έχει σαφώς αυξηθεί από τους ασθενείς που παρουσιάζουν όλες αυτές τις συνέπειες της γρίπης και ανησυχούν για την υγεία τους. 

Ο Ιατρικός Σύλλογος της Πάτρας απευθύνει έκκληση σε όλους τους γονείς που δεν έχουν κάνει το εμβόλιο κατά της γρίπης να σπεύσουν στα φαρμακεία (δεν υπάρχει πλέον τόσο μεγάλη έλλειψη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχει αντιμετωπιστεί πλήρως το θέμα), ενώ το ίδιο ισχύει και για τις ευάλωτες ομάδες, ηλικιωμένους και ασθενείς με χρόνια νοσήματα. 

Αξίζει να αναφέρουμε ότι όλα τα παιδιά που πηγαίνουν σε παιδικές σταθμούς και σχολεία θα πρέπει να έχουν υποβληθεί σε εμβόλιο κατά της γρίπης, με τους γονείς να δίνουν τη σχετική βεβαίωση στους εκπαιδευτικούς, ενώ συνίσταται στους γονείς που τα παιδιά τους είναι άρρωστα ή εμφανίζουν τέτοια σημάδια να μην τα στέλνουν για μάθημα και να τα κρατούν σπίτι.