Τε01292020

ΑνανέωσηΠε, 30 Ιαν 2020 11am

ΠΑΤΡΑ: "Εφιάλτης" για 30χρονη - Την κυνηγούσε άνδρας - οδηγός αυτοκινήτου

Εφιάλτης για νεαρό κορίτσι το βράδυ της Τρίτης, λίγο πριν τις 9 όταν  επέστρεφε στο σπίτι του μετά από αγορές σε πολυκατάστημα στην Ακτή Δυμαίων κοντά στην Ανθείας.  Κουβαλούσε  τσάντες με ψώνια και περπατούσε στο δρόμο πίσω από το κατάστημα που οδηγεί σε αδιέξοδο για τους οδηγούς αφού στο σημείο υπάρχουν οι γραμμές του τρένου.

Παρατήρησε  διπλα της ένα λευκό αυτοκίνητο, βανάκι παλαιού τύπου. Πίστεψε οτι ο οδηγός έψαχνε να παρκάρει! Ο άνδρας, περίπου 50 ετών με άσπρα μαλλιά άνοιξε το παράθυρο και λαρχισε να της μιλά. Η νεαρή δεν μίλησε, εκείνος όμως την ακολούθησε.  Η γυναίκα κατάφερε να περάσει τις γραμμές, πίστεψε πως ο εφιάλτης είχε τελειώσει, όμως είδε τον άνδρα να κατεβαίνει από το αυτοκίνητο και να τρέχει προς την πελυρά της.

Η κοπέλα πανικοβλήθηκε και άρχισε να τρέχει και εκείνη. Η 30χρονη προσπάθιησε να φθάσει στο σπίτι της όταν ξαφνικά μπροστά της βλέπει το ίδιο οχημα ο οδηγός του οποίου... είχε κάνει τον κύκλο.

"Δεν έβλεπα κανέναν γύρω μου, έψαχνα απεγνωσμένα έναν άνθρωπο να με βοηθήσει αλλά ήμουν άτυχη. Προκειμένου να μην με δει και συνεχίσει να με ενοχλεί κρύφτηκα στην πυλωτή μιας πολυκατοικίας. Ήταν παρκαρισμένα αυτοκίνητα εκεί και πήγα και χώθηκα ανάμεσά τους. Έψαχνα το κινητό μου για να καλέσω την αστυνομία και δεν μπορούσα να το βρω από την ταραχή μου. Δεν ήθελα να με ακούσει" δηλωσε η γυναίκα.

Η 30χρομνη κρύφτηκε σε ένα σημείο και όταν εξακριβωσε ότι ο άνδρας αποχώρησε   επέστρεψε στο σπίτι της. "Δεν θα ξαναπεράσω ποτέ από αυτό το στενό, θα προτιμήσω να κάνω τον κύκλο και να περπατήσω περισσότερο. Ήταν ένας εφιάλτης! Δεν ξέρω τι ήθελε από εμένα αυτός ο άνθρωπος αλλα σίγουρα ήθελε να μου κάνει κακό"

 
 

ΠΑΤΡΑ: Ανατίναξαν το ΑΤΜ σε super market - Χρησιμοποίησαν αέριο

Ήταν 3 ακριβώς τα ξημερώματα όταν ο εκκωφαντικός θόρυβος ξεσήκωσε την περιοχή της Οβρυάς στην Πάτρα. Οι δράστες χρησιμοποιώντας πιθανότατα συσκευή αερίου, ανατίναξαν το ΑΤΜ της Τράπεζας Πειραιώς που βρίσκεται στην λεωφόρο Δημοκρατίας στο Σούπερ Μάρκετ «Ανδρικόπουλος».

Το μηχάνημα αυτόματης ανάληψης στην κυριολεξία καταστράφηκε, ενώ μπροστά στα πόδια των δραστών βρέθηκαν οι κασετίνες με τα χρήματα τα οποία αμέσως μάζεψαν (άφησαν πίσω τους μερικά «ψιλά») και στην συνέχεια εξαφανίστηκαν με αυτοκίνητο προς άγνωστη κατεύθυνση.

Αμέσως σήμανε συναγερμός στην Αστυνομία που ειδοποιήθηκε από κατοίκους της ευρύτερης περιοχής.

Αστυνομικοί έστησαν μπλόκα ενεργώντας ελέγχους σε οχήματα σε όλα τα σημεία απ’ όπου θα μπορούσαν να περάσουν οι δράστες.

Ωστόσο σαφή εικόνα για τον αριθμό των δραστών, τον τρόπο δράσης τους αλλά και την κατεύθυνση διαφυγής τους, οι αστυνομικοί θα έχουν μόλις επεξεργαστούν το βίντεο από το κλειστό κύκλωμα που είναι εγκατεστημένο στο κατάστημα. Μάλιστα μία από τις κάμερες του καταστήματος βρίσκεται λίγα μέτρα μακρύτερα από το ΑΤΜ και είνα βέβαιο οτι έχει καταγράψει τις κινήσεις τους.

Λίγα λεπτά μετά την έκρηξη έφτασαν στο Σούπερ Μάρκετ υπάλληλος του καταστήματος το οποίο επίσης υπέστη σοβαρές ζημιές, όσο και υπάλληλος της Τράπεζας και φυσικά αξιωματικοί της Αστυνομίας.

Όπως όλα δείχνουν οι δράστες επέλεξαν την συγκεκριμένη ημερομηνία για να χτυπήσουν το ΑΤΜ διότι γνώριζαν ότι σήμερα είναι ημέρα καταβολής συντάξεων και κατά συνέπεια το μηχάνημα αυτόματης ανάληψης θα είχε αρκετά χρήματα προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες των συνταξιούχων.

Εκτιμάται επίσης πως επέλεξαν το συγκεκριμένο ΑΤΜ, διότι από αυτή την περιοχή ήταν εύκολη η διαφυγή τους προς διάφορες κατευθύνσεις υπολογίζοντας ότι μετά την ανατίναξη θα έπρεπε να κινηθούν με ταχύτητα αποφεύγοντας τους αστυνομικούς ελέγχους.

Εφόσον έχει συμβεί κάτι τέτοιο, δεν αποκλείεται οι δράστες να κινήθηκαν προς περιοχή εκτός Πατρών.

Συμφωνα με πληροφορίες οι δράστες ήταν 3 και μάλιστα ο ένας κρατούσε καλάζνικοφ.

Αικ. Σακελλαροπούλου «Έχω πλήρη συνείδηση του βάρους και της ευθύνης που αναλαμβάνω»

Με 261 ψήφους, η ανώτατη δικαστικός Κατερίνα Σακελλαροπούλου εξελέγη από τη Βουλή των Ελλήνων στο αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας. Η κα Σακελλαροπούλου, την υποψηφιότητα της οποίας πρότεινε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, είναι η πρώτη γυναίκα που καταλαμβάνει το αξίωμα αυτό αλλά και η πρώτη που γίνεται αποδεκτή από τρία κόμματα της Βουλής. Μάλιστα εξελέγη με την πρώτη ψηφοφορία ξεπερνώντας κατά πολύ την απαιτούμενη πλειοψηφία των δύο τρίτων του σώματος (200 ψήφοι), την οποία προβλέπει το αναθεωρημένο άρθρο 32 του Συντάγματος.

Συγκεκριμένα, επί 294 παρόντων βουλευτών, και μετά από ονομαστική ψηφοφορία, η κα Σακελλαροπούλου έλαβε τις ψήφους των βουλευτών της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του Κινήματος Αλλαγής ενώ "παρών" δήλωσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ, της Ελληνικής Λύσης και του ΜέΡΑ. Από την ψηφοφορία απουσίαζαν ο βουλευτής της ΝΔ, Α. Σαμαράς ο οποίος βρίσκεται σε οικογενειακό ταξίδι στις ΗΠΑ και με επιστολή του γνωστοποίησε ότι αν ήταν παρών θα στήριζε την υποψηφιότητα της κ. Σακελλαροπούλου, καθώς και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Ζουράρις, Τρ. Αλεξιάδης και Ν. Συρμαλένιος οι δύο τελευταίοι για λόγους υγείας. Ο κ. Αλεξιάδης και ο κ. Συρμαλένιος γνωστοποίησαν, με επιστολή τους στον πρόεδρο της Βουλής ότι αν ήταν παρόντες θα ψήφιζαν την κυρία Σακελλαροπούλου.

 

Σας ευχαριστώ θερμά για το μήνυμα και τα ευγενικά λόγια. Παρακαλώ να μεταβιβάσετε στη Βουλή τις ευχαριστίες μου και τη διαβεβαίωση ότι έχω πλήρη συνείδηση του βάρους που αναλαμβάνω. Σε συνεργασία με τη Βουλή, την κυβέρνηση και την αντιπολίτευση θα συνεργαστούμε για τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση" ήταν τα πρώτα λόγια της νέας Προέδρου της Δημοκρατίας. Απαραίτητη προϋπόθεση η διατήρηση της εδαφικής ακεραιότητας είπε η Κατερίνα Σακελλαροπούλου, με τη συγκίνηση για τις ιστορικές στιγμές να είναι εμφανής στον τόνο της φωνής της.

Προσβλέπω σε μια κοινωνία που επουλώνει τα τραύματα του παρελθόντος και ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον. θα δώσω όλες μου τις δυνάμεις για την εκπλήρωση του Συνταγματικού μου ρόλου, κατέληξε.

Την ενημέρωσε νωρίτερα για την εκλογή της ο Πρόεδρος της Βουλής. Η νέα ένοικος του Προεδρικού Μεγάρου θα ορκιστεί σε ειδική πανηγυρική συνεδρίαση της Βουλής αμέσως μετά τη λήξη της θητείας του κ. Παυλόπουλου, στις 13 Μαρτίου.

 

Καραμανλής για Πατρών Πύργου: "Συμφωνήσαμε με την Ολυμπία οδό" - Αγκάθι το ενδεχόμενο προσφυγών

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής συναντήθηκε την Τρίτη με τους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Αχαΐας, κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου, κ. Ανδρέα Κατσανιώτη, κ. Άγγελο Τσιγκρή, κ. Ιάσωνα Φωτήλα και Ηλείας, κ. Διονυσία Αυγερινοπούλου, κ. Ανδρέα Νικολακόπουλο, κ. Κωνσταντίνο Τζαβάρα σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος.  

Αμέσως μετά πραγματοποιήθηκε, για το ίδιο θέμα, συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας κ. Νεκτάριο Φαρμάκη, την Επιτροπή Παρακολούθησης του Έργου, όπως ορίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο, τους επικεφαλής των παρατάξεων, τους εκπροσώπους της ΠΕΔ και του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας.

Ο υπουργός δήλωσε: "Οι συζητήσεις μας ήταν πραγματικά εποικοδομητικές, αφού κι εμείς από την πλευρά μας είχαμε σημαντικά νέα, και εστιάστηκαν σε ένα έργο: Πάτρα - Πύργος. Ένα έργο το οποίο δεν έχει υλοποιηθεί εδώ και πολλά χρόνια και αυτό έχει τεράστιο κόστος. Κόστος οικονομικό, κόστος κοινωνικό και το χειρότερο, κόστος σε ανθρώπινες ζωές. Σήμερα μάλιστα πολίτες διαμαρτυρήθηκαν για αυτό. Και είχαν δίκιο. Χωρίς να θέλω να φανεί αντιφατικό, είμαστε δίπλα τους. Έχουμε την ίδια αγωνία.

Αυτό το έργο σήμερα που μιλάμε μπορούσε και έπρεπε να είχε ήδη ολοκληρωθεί. Ήταν έτοιμο προς δημοπράτηση, από την προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ακύρωσε το διαγωνισμό, το έσπασε σε 8 κομμάτια, έχασε πολύτιμο χρόνο, το έβαλε σε κίνδυνο, για δικούς της πολύ συγκεκριμένους λόγους. Όμως αυτά τα έχουμε πει πολλές φορές. Το θέμα είναι τι γίνεται τώρα.

Στην κατάσταση που παραλάβαμε, στις 2 εργολαβίες ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος και σε άλλη μία υπάρχουν δικαστικές εμπλοκές στο ΣτΕ. Στις άλλες 5 υπήρχαν 3 διαφορετικοί ανάδοχοι. Θα είμαι ειλικρινής, δεν ενέπνεαν όλοι την ίδια εμπιστοσύνη ότι μπορούν να ολοκληρώσουν εγκαίρως τα κομμάτια του έργου τους. Στα λόγια μπορούμε να λέμε ότι θα ολοκληρωθεί ένα έργο μέσα σε μια νύχτα, αλλά τα αδιάψευστα γεγονότα άλλα δείχνουν…

Ήδη υπήρχαν καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα και ήδη εργολάβοι είχαν αρχίσει να έχουν πρόσθετες οικονομικές απαιτήσεις... Κι ακόμα και αν κατάφερναν να ολοκληρωθούν κάποτε αυτά τα έργα, θα παίρναμε 5 έργα αποσπασματικά, τα οποία δεν θα συνέδεαν καμία περιοχή της Ηλείας με την Πάτρα και την Αθήνα, ούτε θα δημιουργούσαν πρόσβαση από και προς την Κυλλήνη, την Αμαλιάδα και τον Πύργο. Και επιπλέον θα είχαμε και τον κίνδυνο, αν όχι τη βεβαιότητα, να χαθούν οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις.

Με άλλα λόγια, το πραγματικό δίλημμα φτάσαμε να είναι αν το έργο θα γίνει τελικά ή όχι. Εμείς, απ’ όταν ακόμα ήμασταν στην αντιπολίτευση είχαμε διαφωνήσει πλήρως με την κατάτμηση. Τώρα, είχαμε δύο επιλογές: Η μία, η εύκολη, ήταν να προχωρήσουμε κι εμείς σε αυτόν τον λάθος δρόμο των προηγούμενων.

Δήθεν για να μην χαθεί άλλος χρόνος. Ποιος θα μπορούσε να μας κατηγορήσει; Αυτοί που τώρα λένε ότι δήθεν εμείς καθυστερούμε; Και όταν το έργο όχι απλώς καθυστερούσε αλλά ναυαγούσε οριστικά, όπως ήταν μαθηματικώς βέβαιο, θα λέγαμε «δεν φταίμε εμείς, οι προηγούμενοι φταίνε»... Πολιτικά και κομματικά, εμείς θα είχαμε καθαρίσει. Όμως η δουλειά μας είναι να κοιτάμε το συμφέρον του τόπου, όχι το συμφέρον το προσωπικό μας και το κομματικό.

Η άλλη επιλογή, η δύσκολη, ήταν να βρούμε λύση για να γίνει το έργο. Και βρήκαμε. Σήμερα μπορώ να σας ανακοινώσω ότι συμφωνήσαμε με την Ολυμπία Οδό να υλοποιήσει το έργο, το οποίο θα ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης. Η υλοποίηση συμφωνήσαμε να μην κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο ούτε ευρώ παραπάνω από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες -όμως τώρα εξασφαλίζεται η ολοκλήρωσή του.

Επιπλέον, με τη λύση αυτή η επίβλεψη του έργου γίνεται από ανεξάρτητο μηχανικό, εξασφαλίζεται η εγγύηση της κατασκευής και απαλλάσσεται το Δημόσιο από το κόστος λειτουργίας και συντήρησης έως το 2040. Και βέβαια, αν δεν υπάρχουν εξωγενείς καθυστερήσεις το έργο θα είναι έτοιμο το 2023. Ακόμα, όμως, κι αν παρ’ ελπίδα αναγκαστούμε να πάμε πέραν του 2023, πλέον με την μη κατάτμηση έχουμε διασφαλίσει ότι δεν θα χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση. Κι αυτό είναι άλλο ένα σπουδαίο νέο!

Εξυπακούεται ότι οι εργολάβοι των 5 σημερινών εργολαβιών θα αποζημιωθούν κανονικά, όπως ο νόμος ορίζει και τους ευχαριστούμε για τις υπηρεσίες και την κατανόησή τους.

Θέλω όμως πάντα να είμαι ειλικρινής, γι’ αυτό και ξεκαθαρίζω ότι ασφαλώς και δεν έχουμε τελειώσει ακόμα. Έχουμε μπροστά μας το κρίσιμο στάδιο της έγκρισης όλων των παραπάνω από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όπως είναι γνωστό, έχουμε ήδη κάνει προκαταρκτικές συζητήσεις μαζί της, πλέον το αίτημα είναι και επίσημο και περιμένουμε στους επόμενους μήνες, το οριστικό ΟΚ. Πιστεύω ότι θα το λάβουμε. Αν όχι, θα αναγκαστούμε να πάμε σε νέο διαγωνισμό. Πάλι θα γίνει το έργο. Αλλά θα πάρει παραπάνω χρόνο η διαδικασία. Πιστεύω βάσιμα όμως ότι αυτό δεν θα χρειαστεί.

Αν όλα πάνε καλά, μπορούμε να έχουμε εργοτάξια μέσα στο 2020. Μία περίπτωση υπάρχει μόνο να καθυστερήσει το να ξεκινήσει το έργο. Ένας κίνδυνος: Να υπάρξουν δικαστικές προσφυγές για λόγους επιχειρηματικών συμφερόντων, από κάποιον από τους 3 σημερινούς εργολάβους. Ελπίζω ότι κανείς δεν θα βάλει τελικά το προσωπικό γινάτι και το στενό οικονομικό και επιχειρηματικό του συμφέρον πάνω από το καλό των πολιτών και του τόπου.

Το έργο πλέον κανείς δεν μπορεί να το εμποδίσει. Θα μπορούσε μόνο εκδικητικά να το καθυστερήσει. Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα το κάνει. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι δέσμευση της κυβέρνησης, δέσμευση δική μου, πάνω απ’ όλα δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού: ο σύγχρονος, γρήγορος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος θα γίνει πραγματικότητα. Το είπαμε, δεσμευτήκαμε, το προσπαθήσαμε και από σήμερα μπαίνουμε στην τελική ευθεία για να το κάνουμε πράξη".

Τι περιλαμβάνει ο διαγωνισμός για το παραλιακό μέτωπο - Ξεχωριστή μελέτη για τη Μαρίνα

Σε σύσκεψη που συγκλήθηκε από την Δημοτική Αρχή σήμερα το μεσημέρι στο Δημαρχείο, ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, ενημέρωσε επικεφαλής και εκπροσώπους των δημοτικών παρατάξεων που παρέστησαν, σχετικά με την συνταχθείσα, από την Διεύθυνση Αρχιτεκτονικού Έργου – Η/Μ, διακήρυξη πανελλήνιου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού που αφορά το κρίσιμης σημασίας ζήτημα της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Πάτρας. 

Ο Δήμαρχος τόνισε ότι ο διαγωνισμός αφορά το παραλιακό μέτωπο από τον Διακονιάρη έως την Κανελλοπούλου, στην πλαζ, μια έκταση 330 στρεμμάτων, χωρίς να περιλαμβάνει την Μαρίνα για την οποία θα γίνει ξεχωριστή μελέτη.

Σημείωσε ότι ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός και οι κατευθύνσεις του είχαν ήδη τεθεί σε διαβούλευση  και είχε γίνει εκτενής διάλογος με τις παρατάξεις που συνέθεταν το προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο καθώς και με τους φορείς της πόλης. Μεσολάβησαν όμως οι εκλογές και δεν προχώρησε η ψήφισή του.

Το πλήρες κείμενο του διαγωνισμού θα δοθεί ολοκληρωμένο στις παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου και στην συνέχεια θα εισαχθεί προς ψήφιση.

Σε ερώτηση εκπροσώπων των παρατάξεων τί θα συμβεί αν δεν γίνει υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής, ο Κ. Πελετίδης απάντησε: «Αν δεν γίνει υπογειοποίηση, δεν θα περάσει το τρένο».

Ακολούθως η διευθύντρια της Διεύθυνσης Αρχιτεκτονικού Έργου – Η/Μ παρουσίασε αναλυτικά την διακήρυξη της μελέτης, έγιναν ερωτήσεις και δόθηκαν απαντήσεις από μέρους της Υπηρεσίας και της Δημοτικής Αρχής. 

Παρόντες ήταν οι Αντιδήμαρχοι Χρήστος Κορδάς και Νίκος Ασπράγκαθος, οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων «Πρωτεύουσα Ξανά» Γρ. Αλεξόπουλος, «Πάτρα Ενωμένη» Ν. Παπαδημάτος, «Σπιράλ» Πέτρος Ψωμάς, «Κοινοτικόν» Θ. Ντρίνιας, «Ανυπότακτη Πολιτεία» Χρ. Πατούχας, από την «Νέα Πάτρα» οι δημοτικοί σύμβουλοι Μαρία Φιλοπούλου και Δ. Βορίσης, από την «΄Ωρα Πατρών» ο δημοτικός σύμβουλος, Γιάννης Τσιμπούκης, καθώς και εκπρόσωποι των παρατάξεων  «Πάτρα η δική μας Πόλη» και «Πάτρα Διεθνής Σύγχρονη Πόλη».