Τρ01282020

ΑνανέωσηΔε, 27 Ιαν 2020 9pm

ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ: Στην Έξυπνη Πόλη, θα κερδίσουν όλοι

Η Πάτρα μαζί με τα Τρίκαλα, έχουν επιλεγεί για την πιλοτική εφαρμογή των νέων δικτύων κινητής τηλεφωνίας 5G. Ποιά θα είναι τα οφέλη για την τοπική οικονομία και τις επιχειρήσεις. Πώς προετοιμάζεται να υποδεχθεί αυτές τις εξελίξεις το τοπικό επιχειρηματικό δυναμικό και ποιά στάση έχει το Επιμελητήριο Αχαΐας, απέναντι σε αυτές τις εξελίξεις; Σε αυτά και άλλα ερωτήματα της «ΠτΔ» απάντησε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Πλάτωνας Μαρλαφέκας.

 

Οι τηλεπικοινωνίες εξελίσσονται με ραγδαίους ρυθμούς με τα νέα δίκτυα 5G. Ποιες δυνατότητες και οφέλη αναμένεται να έρθουν στην οικονομία μας, τοπικά από τη νέα τεχνολογία στις τηλεπικοινωνίες;

Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, το 5Gδίκτυο μπορεί να μας φέρει πολύ καλύτερη ποιότητα τηλεπικοινωνιών, μεγαλύτερη χωρητικότητα, υψηλότερες ταχύτητες μεταφοράς δεδομένων.

Τα οφέλη που προκύπτουν για την Πάτρα από την πιλοτική και πρώιμη εγκατάσταση της τεχνολογίας 5G θα είναι πολλά τόσο για τις εταιρείες τεχνολογίας όσο και για τον ακαδημαϊκό τομέα δηλαδή το Πανεπιστήμιο, το ΤΕΙ και τα Ινστιτούτα έρευνας. Θα μπορέσουν να αναπτύξουν πρωτοποριακά τεχνολογικά συστήματα, λογισμικό και υπηρεσίες γύρω από τις επικοινωνίες, το Internet of things, την «έξυπνη» πόλη.

Η τεχνολογία 5G δίνει τη δυνατότητα παροχής και διαχείρισης νέων διαδραστικών και έξυπνων υπηρεσιών σε όλες τις συνδεδεμένες συσκευές σε σχεδόν πραγματικό χρόνο. Μπορεί να εξυπηρετήσει έως και 1.000.000 συσκευές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, προσφέροντας έως και 10.000 φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα σε σχέση με τα σημερινά δίκτυα. Οι μέγιστες ταχύτητες θα φτάνουν έως και τα 10Gbps, ενώ θα είναι διαθέσιμη σε όλο το δίκτυο μέση ταχύτητα 100Mbps. Ο χρόνος απόκρισης θα κατέβει στο 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου με ταυτόχρονη αξιοπιστία επικοινωνίας στο 99,999%

 

Ποια μπορεί να είναι η αναβάθμιση στη λειτουργία των επιχειρήσεων, στην εσωτερική τους οργάνωση, στην πληροφόρηση, στη δικτύωση με τους πελάτες τους ;

Διανύουμε την 4η βιομηχανική επανάσταση. Το πιο σημαντικό θέμα είναι η διασύνδεση μεταξύ των διαφορετικών λογισμικών και των διαφορετικών συσκευών σε ολόκληρο τον πλανήτη. Η διασύνδεση απαιτεί δίκτυα υψηλών ταχυτήτων και μεγάλης χωρητικότητας - άρα απαιτεί 5G. Αποτέλεσμα είναι η ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων και υπηρεσιών ενώ εκτινάσσεται η επιχειρηματική αποτελεσματικότητα. Είναι σαν να πηγαίνουμε από το ποδήλατο στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Οσο πιο σύντομα μπούμε στην ανάπτυξή του τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες να κερδίσουμε σημαντικά σε καινοτομία και βιώσιμη ανάπτυξη. Η διερεύνηση νέων περιπτώσεων χρήσης σε διαφορετικούς επιχειρηματικούς κλάδους από νωρίς, καθώς και η απόκτηση εμπειρίας και η δημιουργία τεχνογνωσίας μέσω συνεργασιών, αποτελούν ουσιαστικό πλεονέκτημα για κάθε επιχείρηση.

 

Ποιες είναι οι προσδοκίες από το 5G και τις προοπτικές του ως καταλύτης ανάπτυξης; Πώς προετοιμαζόμαστε ως περιοχή; Πιστεύετε ότι τα νέα δίκτυα θα επιτρέψουν στην Πάτρα να εξελιχθεί σε «παίκτη» αξιώσεων στον δυτικό και εθνικό άξονα;

Το μίγμα που αποτελούν οι εταιρείες τεχνολογίας, το Πανεπιστήμιο, το ΤΕΙ και τα Ινστιτούτα έρευνας της περιοχής είναι ιδανικό για την πρώιμη αξιοποίηση και ενσωμάτωση των τεχνολογιών 5G. Μεγάλο ποσοστό των υπόλοιπων επιχειρήσεων είναι πολύ δεκτικές στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών προκειμένου να αποκτούν εμπορικά και λειτουργικά πλεονεκτήματα. Στοχευμένα περιφερειακά προγράμματα βοηθούν την έρευνα στις κατευθύνσεις αυτές. Το στοίχημα λοιπόν δεν είναι ο δυτικός άξονας αλλά η χώρα και οι αγορές του εξωτερικού.

Για την απόδοση του Θαλάσσιου Μετώπου της Πάτρας

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση οι Πατρινοί πληροφορήθηκαν ότι επιτέλους μετά από πολύχρονους αγώνες παραχωρήθηκε για ένα αιώνα η χρήση του θαλάσσιου μετώπου. Πρόκειται για την ευτυχή κατάληξη ενός αγώνα που δόθηκε για αρκετά χρόνια από πολλούς φορείς αλλα και μεμονωμένα άτομα. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε σε όλους αυτούς τη συμβολή τους και να αφήσουμε την κοινή γνώμη να αποδώσει στον καθένα τα εύσημα που του αναλογούν, αν αυτό για κάποιους θεωρείται σημαντικό. Αλλωστε οι κοινωνικές κατακτήσεις ανέκαθεν υπήρξαν αποτέλεσματα συλλογικής προσπάθειας και ουδέποτε ατομικά επιτεύγματα. Οπωσδήποτε πρωταγωνιστές πάντοτε υπήρχαν όπως και στην προκειμένη περίπτωση και κατά κανόνα αυτοί αναδύθηκαν, αναγνωρίστηκαν και τιμήθηκαν από την κοινή γνώμη και την ιστορία. Ας αφήσουμε λοιπόν την ιστορία να κάνει τη δουλειά της και ας κάνουμε κι εμείς, όλοι αυτοί που διααχειριζόμαστε την τύχη αυτής της πόλης τη δικιά μας όπως η εντολή που έχουμε από τους συμπολίτες μας έχει ορίσει.

Οφείλουμε λοιπόν να στρέψουμε το βλέμμα μας στο μέλλον και να λειτουργήσουμε συλλογικά και μεθοδευμένα, ώστε η απόδοση του θαλάσσιου μετώπου να πάρει σάρκα και οστά ολοκληρώνοντας έτσι σύντομα το όραμα του μέσου πατρινού. Αρχικά οφείλει η Δημοτική αρχή να προγραμματίσει τις απαιτούμενες ενέργειες, ώστε να ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες από την τροπολογία διαδικασίες νομιποίησης των υφιστάμενων κτιρίων και κατασκευών εντός των δεδομένων χρονικών Ορίων που προβλέπονται. Παράλληλα να ασκηθεί πίεση στην κυβέρνηση να προβεί συντομα στη διευθέτηση μέσω νέας νομοθετικής ρύθμισης των ζητημάτων που υφίστανται σε σχέση με τον αιγιαλό και την παραλία. Είναι γνωστό ότι αυτή τη στιγμή οποιαδήποτε παρέμβαση του Δήμου στο θαλάσσιο μέτωπο είναι αδύνατη, με δεδομένη την υφιστάμενη νομοθεσία, κάτι που και η ίδια η κ. Παπανάτσιου είχε αναγνωρίσει στη συναντησή της με τους επικεφαλείς της αντιπολίτευσης τον περασμένο χειμώνα, δίνοντας παράλληλα τη διαβεβαίωση ότι παράλληλα με την παραχώρηση θα προχωρήσει σύντομα σε τακτοποίηση των ζητημάτων που προκύπτουν σε θέματα που αφορούν τον αιγιαλό και παραλία. Είναι πλέον κατανοητό ότι η νομοθέτηση της λεγόμενης αστικής παραλίας που εδώ και αρκετά χρόνια είχε επισήμως προταθεί από τη Δημοτική Αρχή Δημαρά αποτελεί την πιο ενδεδειγμένη λύση.

Τέλος πολύ σημαντικό που έχει σχέση με την αξιοποίηση αλλα και τη διεκδίκηση πόρων για τη διαμόρφωση του παραλιακού μετώπου είναι και η χρήση που η πόλη θέλει να έχει για το συγκεκριμένο χώρο. Για να απαιτείς χρηματοδότηση πρέπει να τεκμηριώνεις δράσεις. Με απλά λόγια τι θέλεις να φτιάξεις στα 270 αυτά στρέμματα που παρεπιπτώντος πρέπει να πιέσεις να γίνουν 340 με την άμεση αποχώρηση υπηρεσιών όπως το εμπορικό λιμάνι τελωνείο κλπ σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ποιος όμως είναι αυτος που θα αποφασίσει ποιο είναι το όραμα της πόλης; Φυσικά η ίδια η πόλη. Υπάρχουν φορείς όπως το τεχνικό Επιμελητήριο το πανεπιστήμιο, μια μελέτη του οποίου είναι ηδη στο αρχείο του Δήμου εδώ και χρονια, και άλλοι πολλοί που μπορούν μέσω της τεχνογνωσίας τους και φυσικα την αποδεδειγμένη εθελοντική προσφορα τους να συμβάλουν και να καθοδηγήσουν το Δημοτικό Συμβούλιο να πάρει σημαντικές αποφάσεις γρήγορα αλλά ταυτόχρονα και ορθά.

*Ανδρέας Φίλιας, Δημοτικός Σύμβουλος, πρώην Αντιδήμαρχος Δήμου Πατρέων.

Κ. Σπαρτινός: Κάποιοι προσπαθούσαν να ασελγήσουν κερδοσκοπικά πάνω στο σώμα της πόλης

Ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Σπαρτινός, τοποθετήθηκε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου συζητείται το νομοσχέδιο του Υπ. Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, εστιάζοντας κυρίως στην τροπολογία του Υπ. Οικονομικών για την οριστική παραχώρηση του θαλάσσιου μετώπου στο Δήμο της Πάτρας.

Χαρακτήρισε την ημέρα αυτή “ιστορική” για τον Πατραϊκό λαό, που ζει σε μια παράλια πόλη χωρίς να έχει πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο. Τόνισε ότι ένα αίτημα πολλών δεκαετιών της πόλης, με πολλά πισωγυρίσματα από προηγούμενες κυβερνήσεις, γίνεται σήμερα πραγματικότητα από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Η παραχώρηση χρήσης, μιας έκτασης περίπου 3 χιλιομέτρων, του θαλάσσιου μετώπου στο Δήμο Πατρέων για 99 χρόνια και η ρύθμιση θεμάτων με τρόπο που να εξυπηρετεί τον σχεδιασμό του Δημοτικού συμβουλίου της Πάτρας, αναβαθμίζουν την πόλη μας και την ποιότητα ζωής των πολιτών της.

Παράλληλα ο Κ. Σπαρτινός άσκησε έντονη κριτική στις προηγούμενες κυβερνήσεις και Υπουργούς, κατηγορώντας τους για εμπαιγμό του πολιτών της Πάτρας. Αναφερόμενος στο ιστορικό της περιπέτειας της παραχώρησης του θαλάσσιου μετώπου, θύμισε μεταξύ άλλων την έωλη υπόσχεση το 2012 του τότε Υπ. Οικονομικών Ε. Βενιζέλου για μετατροπή της προσωρινής παραχώρησης σε οριστική εντός τριμήνου, καθώς και την πρόταση του τότε Υπ. Ναυτιλίας κ. Βαρβιτσιώτη για παραχώρηση 300 μ. (αντί 3χλμ. περίπου) και αξιοποίηση ενός άλλου μικρού πάλι μέρους από τον ΟΛΠΑ χωρίς παραχώρηση όμως στον Δήμο.

Θεώρησε υποχρέωσή του να αναφερθεί σε όλους όσοι διαχρονικά πάλεψαν μαζί με το λαό της Πάτρας για την υλοποίηση του σκοπού και για να αποτρέψουν όσους προσπαθούσαν να ασελγήσουν κερδοσκοπικά πάνω στο σώμα της πόλης.

Σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπ. Εργασίας ο βουλευτής εκτίμησε ότι αντιμετωπίζει πολλές “αμαρτίες” του νεοφιλελεύθερου “οράματος” για τη συμπίεση, μέχρι εξαφανίσεως, των δικαιωμάτων των εργαζομένων. “Η ΝΔ χειροκροτεί τον κ. Κούρτς και αδημονεί να έρθει η ώρα να τον μιμηθεί στην καθιέρωση της 12ωρης εργασίας” δήλωσε χαρακτηριστικά. Το νομοσχέδιο αυτό εφαρμόζει – όπως και άλλα που θα έρθουν στη Βουλή – πολιτικές που αποτελούν πραγματική ιδιοκτησία του ΣΥΡΙΖΑ.

Να σημειωθεί τέλος ότι ο Κ. Σπαρτινός είχε υπογράψει με άλλους τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τροπολογία για τα εργατικά δικαιώματα των εργαζομένων στα ΚΤΕΛ και στήριξε ενεργά ρύθμιση για τα ασφαλιστικά δικαιώματα των σχολικών φυλάκων.

Ο Περιφερειάρχης Απ Κατσιφάρας εξέφρασε την ικανοποίησή του για την παράταση στην προθεσμία οριστικοποίησης των πρώτων εγγραφών στο Κτηματολογικό Γραφείο Πάτρας

Την ικανοποίησή του για την παράταση που δίνεται στην προθεσμία οριστικοποίησης των πρώτων εγγραφών στο Κτηματολογικό Γραφείο Πάτρας εκφράζει ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας.

“Μετά την ενημέρωση από το Γραφείο του κ. Υπουργού, αλλά και την ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Βουλής της σχετικής τροπολογίας, θα ήθελα να εκφράσω την ικανοποίησή μου για την επίλυση ενός σοβαρού προβλήματος που αντιμετώπιζαν οι πολίτες της Πάτρας.

H συνεργασία μας με το Δικηγορικό Σύλλογο Πατρών και το Γραφείο του Υπουργού Περιβάλλοντος οδήγησε στη λύση.

Για άλλη μια φορά η συνεργασία είναι η δύναμή μας”.

 

Κατάθεση ερώτησης βουλευτή Αχαΐας ΣΥΡΙΖΑ Κ. Σπαρτινού σχετικά με τα προβλήματα αποζημίωσης μετακινήσεων εκτός έδρας για έκτακτες ανάγκες υπαλλήλων Περιφερειών

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Εσωτερικών κατέθεσαν 26βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατόπιν πρωτοβουλίας του Κώστα Σπαρτινού με θέμα “Πρόβλημα αποζημίωσης μετακινήσεων εκτός έδρας για έκτακτες ανάγκες υπαλλήλων Περιφερειών λόγω καθυστέρησης έκδοσης  ΚΥΑ.

Έχει παρατηρηθεί ότι η διαδικασία  για την έγκριση των μετακινήσεων εκτός έδρας για έκτακτες ανάγκες των υπαλλήλων στις Περιφέρειες είναι χρονοβόρα και μπορεί να υπερβεί το ανώτατο όριο  που απαιτείται από τη διενέργεια της μετακίνησης έως την έκδοση της ΚΥΑ στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στις αποζημιώσεις των υπαλλήλων ενώ υπάρχουν οι αντίστοιχες πιστώσεις.

Οι βουλευτές ζητούν από τους Υπουργούς να απαντήσουν σε ποιες ενέργειες θα προβούν ώστε οι υπάλληλοι να αποζημιωθούν για το σύνολο των πραγματοποιηθεισών μετακινήσεων για έκτακτες υπηρεσιακές ανάγκες καθώς και να εξεταστεί το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την διαδικασία αυτή.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Σύμφωνα με τις διατάξεις της υποπαραγράφου Δ9 της παραγράφου Δ του άρθρου 2 του Ν. 4336/2015 «Δαπάνες μετακινουμένων εντός και εκτός Επικράτειας» προκειμένου να αποζημιωθούν υπάλληλοι για μετακινήσεις εκτός έδρας για έκτακτες ανάγκες ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία: Αίτημα της οργανικής μονάδας στην Περιφέρεια, βεβαίωση εγγεγραμμένης πίστωσης στον προϋπολογισμό από την Οικονομική Διεύθυνση της Περιφέρειας, αίτημα της Περιφέρειας στο Υπουργείο Εσωτερικών, έλεγχος αιτήματος και απαιτούμενων δικαιολογητικών από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών, συνυπογραφή από το Υπουργείο Οικονομικών, υπογραφή ΚΥΑ και έκδοση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης με δυνατότητα αναδρομικής ισχύος 2 μηνών από την ημερομηνία έκδοσης. 

Επίσης, σύμφωνα με την ερμηνευτική εγκύκλιο 2/74450/ΔΕΠ του ΓΛΚ “η προθεσμία των δύο μηνών έχει αποκλειστικό χαρακτήρα, δηλαδή μετά την άπρακτη παρέλευσή της καμία δαπάνη δεν αναγνωρίζεται για τέτοιου είδους μετακινήσεις”.

Σε περίπτωση δε, που η ΚΥΑ δεν εκδοθεί εντός του έτους που πραγματοποιήθηκε η μετακίνηση, απαιτείται από την Οικονομική Διεύθυνση της Περιφέρειας εκ νέου βεβαίωση ύπαρξης εγγεγραμμένης πίστωσης των ανεξόφλητων δαπανών στον προϋπολογισμό του νέου έτους.

Γίνεται αντιληπτό ότι η διαδικασία για την έγκριση των μετακινήσεων αυτών είναι χρονοβόρα, και μπορεί να υπερβεί το ανώτατο όριο των δύο μηνών που απαιτείται από τη διενέργεια της μετακίνησης έως την έκδοση της ΚΥΑ στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Π.χ. υπάλληλοι της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας μετακινήθηκαν για έκτακτες υπηρεσιακές ανάγκες, με ημερομηνία αιτήματος έγκρισης μετακίνησης 20 ημερών εκτός έδρας της Περιφέρειας προς το Υπουργείο στις 3/11/2017.  Η ΚΥΑ υπογράφηκε στις 5/02/2018 και εκδόθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 22/02/2018. Λόγω της αναδρομικής ισχύος 2 μηνών, οι υπάλληλοι αποζημιώθηκαν μονό για το χρονικό διάστημα 22/12/17-31/12/17. Για τις υπόλοιπες δεκαεπτά μετακινήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο χρονικό διάστημα 3/11/2017 έως και 21/12/2017  δεν τους καταβλήθηκαν τα προβλεπόμενα έξοδα κίνησης.

Επειδή, οι μετακινήσεις πραγματοποιούνται για να εξυπηρετήσουν πραγματικές ανάγκες της Υπηρεσίας τους, όπως π.χ. ποιοτικό έλεγχο νωπών και μεταποιημένων προϊόντων, φυτοϋγειονομικό έλεγχος, εμβολιασμούς μελιταίου, καταπολέμηση δάκου,

Επειδή, οι υπάλληλοι, που  μετακινήθηκαν με εντολή της Υπηρεσίας τους, έχουν καλύψει με δικά τους έξοδα τις δαπάνες μετακίνησης (διόδια, καύσιμα, διανυκτέρευση) και δεν φέρουν ευθύνη για την καθυστέρηση της διαδικασίας,

Επειδή, υπάρχουν οι σχετικές πιστώσεις στους προϋπολογισμός κάθε Περιφέρειας,

Επειδή, έχουν τηρηθεί οι προϋποθέσεις για την έγκριση της δαπάνης από τα αρμόδια όργανα,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  1. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν ώστε οι υπάλληλοι να αποζημιωθούν για το σύνολο των πραγματοποιηθεισών μετακινήσεων για έκτακτες υπηρεσιακές ανάγκες;

     2.   Εκτιμούν ότι υπάρχει αναγκαιότητα αλλαγής του θεσμικού πλαισίου ώστε να αποφεύγονται 

οι γραφειοκρατικές καθυστερήσεις ή ότι ενδέχεται να αυξηθεί ο χρόνος αναδρομικής ισχύος της ΚΥΑ; Και αν ναι, σε τι ενέργειες προτίθενται να προβούν;